Common questions

Sometimes one or two questions may need answers and below we have listed some of the most common questions.

If you do not find the answer to what you are wondering about, we are happy if you contact us. You do this here.

Order

Can I place orders via email or phone?

For fastest handling place the order in the webshop, but we also receive orders via e-mail.

Kan jag förhandsboka produkter som är slutsålda i webshopen?

Det är ofta möjligt att förhandsboka produkter som är slutsålda i webshopen, allt för att du ska få den mängd du önskar när produkten kommer in på lager igen. Kontakta oss med ditt önskemål, om det är möjligt skriver vi då in en förhandsbokning till dig

Jag behöver mer än vad som finns på lager av en produkt, hur gör jag?

Kontakta oss och skriv hur mycket du önskar beställa, om det är möjligt lägger vi då in en förhandsbokning till dig och du får det du önskar vid nästa inleverans.

Can I collect my order from you?

Your can not come to us to shop or pick up orders, all sales are done through the website and the goods are then sent to you.

Kan jag avbeställa min order?

Detta beror på hur långt vi kommit med din order. Kontakta oss, så kikar vi på om det är möjligt.

Kan jag lägga till produkter på min order?

Om din order inte kommit för långt i packningsprocessen, kan du kontakta oss för att göra en eventuell ändring på din order.

 

Leverans

När skickas min order?

Din order skickas från oss inom 1-3 arbetsdagar, vanligtvis skickar vi samma dag eller nästa arbetsdag.

Vad kostar frakten?

De lättaste produkterna kan skickas som brev från 15 kr, sedan ökar fraktkostnaden med orderns vikt.  Det finns alltid ett fraktalternativ som kostar max 49 kr i frakt.
Ett fraktfritt alternativ finns alltid vid order över 995 kr inkl moms.

Hur skickas min order?

Vi samarbetar med Postnord och DHL. I kassan kan du se olika leveransalternativ och själv välja det som passar dig bäst.

Vad händer om jag inte hämtar ut min order på utlämningsstället?

För de paket som inte hämtats ut eller tagits emot tar vi ut en avgift på 250 kr inklusive moms, detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt för att ta det i retur. Vet du med dig att du inte vill behålla ordern när den kommer till ditt utlämningsställe eller din dörr, blir det billigare för dig om du tar emot paketet och sedan själv returnerar det till oss.


Retur & reklamation

Får jag returnera produkter?

Hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varorna, du står då själv för returfrakten och ansvarar för att varorna kommer fram till oss. Läs mer om hur du går till väga här.

Hur reklamerar jag en felaktig produkt?

Är något felaktigt ska detta reklameras inom 14 dagar efter att varan mottagits. Tyger ska kontrolleras INNAN du klipper och påbörjar din sömnad, tyger som är tillklippta tar vi inte i retur.  Vi tar inte emot några reklamationsreturer utan att du först varit i kontakt med oss via mail. Skicka oss ett mail på info@jonic-textil.se där du uppger ordernummer, beskriver felet och bifogar bildunderlag för att vi ska få en uppfattning om vad felet gäller.


Product

Kan jag beställa tygprover?

Givetvis, du beställer tygprover här.

How do I know if a pattern is license protected?

Some of our designs are licensed, including some well-known characters from films.

There are some license-protected designs that can only be sewn in for private use, so you are not allowed to sew them in to sell. On our site you can easily see if a fabric is license protected and must not be sewn, as it says in the product description "License protected pattern - only sewing for private use"

In cases where you are allowed to sew and sell licensed fabrics, mark the garment with eg "Dress from Licensed Fabric".

Can I borrow your product images?


We take our pictures ourselves and own the rights to them. If you would like to tell your friends about our products at www.jonic-textil.se, you are welcome to use the images and link to us, but we do not allow our images to be used by other businesses or in contexts where other pages are linked.

Varan är slutsåld i webshopen, när kommer den in igen?

Inne på produktsidan kan du bevaka produkten, du får då ett mejl från oss så fort den kommer in på lager igen. Vill du veta mer exakt när den kommer in, kontakta oss så ser vi kan ta reda på beräknat datum för inleverans.


Företag - B2B - Grossist

Kan jag få mängdrabatt som företag?

Ja, ansöker du om ett B2B-konto i webshopen ger vi dig tillgång till mängdrabatterna.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.