Varukorg (0)

Produkter

Summa:

0 kr

Till kundvagnen Till kassan

  • För företag och privatpersoner
  • Snabb leverans
  • Frakt från 39 kr

Varukorg (0)

Produkter

Summa:

0 kr

Till kundvagnen Till kassan

info@jonic-textil.se

Köpvillkor


- Priser och ordervillkor
- Leverans och fraktkostnad
- Betalning
- Produktinformation
- Ångerrätt
- Reklamation
Ändring av transportuppdrag
- Ej uthämtade paket
- Integritetspolicy

 

Click here for terms of purchase in English

 

Priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK).
Uppe i höger hörna kan du som kund själv välja om våra priser ska visas med eller utan moms.

 

Order

Vi tar bara emot order via vår hemsida. 
Inga order tas emot via telefon eller mail.

För att få handla i vår internetbutik måste du vara 18 år gammal, är du yngre krävs målsmans godkännande. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din beställning förbinder du dig att betala för din order och du har också godkänt våra köpvillkor.

Efter att din order är lagd skickas den direkt till vår packningsavdelning och vi börjar klippa, plocka och packa direkt, det finns därför ingen möjlighet att ändra och komplettera din order, samfrakta med en annan order eller ta bort ordern.

När vi mottagit din order skickas en automatisk orderbekräftelse ut till dig. Får du ingen orderbekräftelse strax efter att du skickat din order är det möjligt att du skrivit något fel i din e-postadress, hör då av dig till oss med den rätta e-postadressen. Det är viktigt att det blir rätt då det är på din e-postadress vi kontaktar dig vid eventuella meddelanden eller frågor om din order.

Ibland kan det tyvärr hända att en vara tagit slut, skulle det hända kontaktar vi dig via mail så fort vi upptäcker detta.
Du får då möjligheten att göra en ändring på din order, invänta en ny leverans av varan och har även rätten att häva ditt köp om du skulle vilja det. 

 

Fraktkostnad


Inom Sverige

Till brevlåda eller utlämningställe

Postnord: 31,20 kr exkl. moms (39 kr inkl. moms)
DHL Servicepoint: 44 kr exkl. moms (55 kr inkl. moms)

Till företag eller verksamhet

DHL Paket: 68 kr exkl moms (85 kr inkl moms)
(Önskar du avisering tillkommer 28 kr exkl. moms (35 kr inkl. moms))

Postnord Parcel: 108 kr exkl. moms (135 kr inkl moms)

 

Till andra länder inom EU

Fraktkostnaden till andra länder inom EU är mellan 83 kr exkl moms (104 kr inkl moms) och 319 kr exkl. moms (399 kr inkl. moms). 
Priset beror på vilken frakttjänst och vilket land du väljer.

DHL Parcel Connect

DHL Parcel Connect 83 kr exkl moms (104 kr inkl moms)         - Finland, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Luxenburg,  Österrike, Polen, Slovakien, Tjeckien
DHL Parcel Connect 104 kr exkl moms (130 kr inkl moms)       - Estland, Lettland, Litauen
DHL Parcel Connect 144 kr exkl moms (180 kr inkl moms)       - Frankrike, Bulgarien, Ungern, Irland, Kroatien, Portugal, Rumänien, Slovenien, Spanien


DHL Parcel Export

DHL Paket Export 104 kr exkl moms (130 kr inkl moms)          - Finland, Danmark
DHL Paket Export 124 kr exkl moms (155 kr inkl moms)          - Estland, Lettland, Litauen

 

DHL Economy Select

DHL economy select 319 kr exkl moms (399 kr inkl moms)      - Alla länder inom EU

 

Vi levererar inte till Åland (FI), Grönland (DK), Färöarna (DK), Aruba (NL), Bonaire (NL), Curacao (NL), Saba (NL), Sint Maarten (NL), Sint Eustaius (NL) eller länder utanför EU.

Leveranssätt

Din order skickas från oss inom 1-3 arbetsdagar.

Vi skickar våra order med Postnord och DHL.
När din order skickas från oss får du ett mail från oss där du själv kan hålla dig uppdaterad om vart din order befinner sig.

 

Privatkund i Sverige

Som privatkund har du möjlighet att välja om din order ska skickas med PostNord eller DHL. 

PostNord
Din order skickas med PostNord Varubrev eller MyPack Collect beroende på vikt, varuslag och storlek. Mindre paket levereras direkt till brevlådan om möjlighet finns, annars skickas det direkt till ditt närmsta utlämningsställe och du får då en sms- eller mailavisering när det finns att hämta ut. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. 

DHL Servicepoint
Din order kommer till din närmaste Servicepoint och du får en sms- eller mailavisering om att den finns att hämta ut. Får du ingen avisering inom ett par dagar kan du själv söka ditt paket och hämta ut det med sändningsnummer och legitimation. Paketet ligger kvar på ditt utlämningsställe under 14 dagar.

Sök din närmsta servicepoint .....Klicka här
Det är viktigt att du anger både gatuadress, husnummer och postnummer för att sökningen ska bli korrekt. Ange i meddelanderutan i kassan om du vill byta servicepoint.

 

Företagskund i Sverige

Som företag kan ni välja om ordern ska skickas direkt till den angivna leveransadressen med DHL Paket eller Postnord Parcel, eller om den ska skickas till utlämningsställe med Postnord eller DHL servicepoint. 

Postnord
Ordern skickas med Postnord Varubrev eller MyPack Collect beroende på vikt, varuslag och storlek. Mindre paket levereras direkt till brevlådan om möjlighet finns, annars skickas det direkt till ditt närmsta utlämningsställe och du får då en sms- eller mailavisering när det finns att hämta ut. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. 

DHL Servicepoint
Ordern kommer till din närmaste Servicepoint och du får då en sms- eller mailavisering om att den finns att hämta ut. Paketet ligger kvar på ditt utlämningsställe under 14 dagar. Får du ingen avisering kan du själv söka ditt paket och hämta ut det med sändningsnummer och legitimation. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar.

Sök din närmsta servicepoint .....Klicka här
Det är viktigt att du anger både gatuadress, husnummer och postnummer för att sökningen ska bli korrekt. Ange i meddelanderutan i kassan om du vill byta servicepoint.

DHL Paket
Skickas ordern med DHL Paket levereras den direkt till den angivna adressen och du väljer själv i kassan om du vill ha avisering eller inte innan paketet levereras. Skulle du vilja ha en avisering kontaktar DHL dig och ni kommer överens om en dag som är lämplig för leverans av paketet.
Paketet levereras under dagtid och det förutsätter att någon finns på plats för att ta emot paketet. Om DHL kört ut till adressen utan att någon varit på plats anses deras uppdrag fullgjort och du får antingen hämta paketet på deras terminal eller betala extra för en utkörning till. Uppbärning i till exempel trappor kan inte garanteras.

Postnord Parcel
Ditt paket skickas med Postnord och levereras direkt till den angivna leveransadressen.
Paketet levereras under dagtid och det förutsätter att någon finns på plats för att ta emot paketet.

 

Kunder i andra länder inom EU

DHL Parcel Connect - paketet hämtas på utlämningsställe
https://paketshopfinder.dhlpaket.at/

DHL Paket Export - paketet levereras till företaget. Leverans sker under dagtid och utan avisering, vilket förutsätter att du finns på plats för att ta emot ditt paket.

DHL Economy Select till den angivna adressen. Leverans sker under dagtid och utan avisering, vilket förutsätter att du finns på plats för att ta emot ditt paket.

 

Betalningssätt


Privatkund i Sverige

Klarna Checkout
Vi använder oss av Klarna Checkout som gör det enkelt för dig att handla.
Det alternativ som är förvalt när du går igenom kassan är Klarna faktura, sedan kan du själv välja något annat alternativ om det skulle passa dig bättre.

Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard där inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter sparas hos oss, utan hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade, vilket innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Detta är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i denna kassalösning.

Klarna faktura
Denna faktura skickas till din e-post i samband med att din order skickas från oss. Skulle du vilja ha pappersfaktura kan detta väljas efter slutfört köp mot en portokostnad på 5 kr. Observera att leverans endast sker till folkbokförd adress.
Betalningsvillkor på 14 dagar, tänk på att kredittiden på 14 dagar börjar räknas från att beställningen skickas och inte när du väljer att hämta ut ditt paket. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta + gällande referensränta. Klarna hanterar Jonic Textils fakturor. Läs mer här och här.

Klarna delbetala
Med Klarna Konto kan du delbetala, välj själv hur mycket du vill betala varje månad (lägst 50 kr/månad eller 1/24 av totalbeloppet). Du kan när som helst välja att betala hela beloppet på en gång. Alla dina Klarna Kontoköp samlas på en och samma faktura som skickas ut den 10:e varje månad. Betalning sker alltid i slutet av nästkommande månad, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Jonic Textil tar inte ut några avgifter för delbetalning. Klarna tar ut en aviavgift om 29 kr, oavsett antal köp. Du kan läsa mer här.

Klarna betala senare
Efter att ha bekräftat köpet kan du ändra betalsätt, bl.a. handla nu och betala i slutet av nästa månad. Notera att Jonic Textil inte tar ut några avgifter för detta betalsätt. Räntan är 0 % och allt som tillkommer är en uppläggningsavgift på 29 kr per köptillfälle. Effektiv ränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 3 månader är 2,34 %. Din totalkostnad blir 5029kr.

Kortbetalning/direktbetalning via Payson (finns under fliken standardkassa)
Betalning sker enkelt med Payson, även om du inte har ett Paysonkonto. Payson samarbetar med VISA, Mastercard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. 

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla överföringar bygger på bankernas 3D-secure teknik.

Läs mer om Payson här

 

Företagskund i Sverige

Klarna faktura
Denna faktura skickas till din e-post i samband med att din order skickas från oss. Skulle du vilja ha pappersfaktura kan detta väljas efter slutfört köp mot en portokostnad på 5 kr. Observera att leverans endast sker till folkbokförd adress.
Betalningsvillkor på 14 dagar, tänk på att kredittiden på 14 dagar börjar räknas från att beställningen skickas och inte när du väljer att hämta ut ditt paket. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta + gällande referensränta. Klarna hanterar Jonic Textil fakturor. Läs mer här och här.

Kortbetalning/direktbetalning via Payson (finns under fliken standardkassa)
Betalning sker enkelt med Payson, även om du inte har ett Paysonkonto. Payson samarbetar med VISA, Mastercard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. 

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla överföringar bygger på bankernas 3D-secure teknik.

Läs mer om Payson här

 

Kunder i andra länder inom EU

Payson
Du betalar enkelt med Payson, även om du inte har ett Paysonkonto. Payson samarbetar med VISA, Mastercard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. 

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla överföringar bygger på bankernas 3D-secure teknik.

Läs mer om Payson här 


Produkter och bilder


Lager och hemsida
Vårt mål är att ha så mycket som möjligt i lager, men ibland kan det tyvärr hända att en vara inte finns tillgänglig.
På alla varor reserverar vi oss för slutförsäljning, vi reserverar oss även för eventuella skrivfel på vår hemsida. 
 

Våra bilder
Vi tar våra bilder själva och äger rättigheten till dem. Skulle du vilja tipsa dina vänner om våra produkter på www.jonic-textil.se får du gärna använda bilderna och länka till oss, men vi tillåter inte att våra bilder används av andra verksamheter eller i sammanhang där andra sidor länkas. 

Färgavvikelser kan förekomma, då alla har olika bildskärmsinställningar är det svårt att återge den exakta färgen på internet. Skulle du känna dig osäker rekommenderar vi dig att beställa prover, till exempel om ett tyg ska matcha med ett annat. 


Stycklängd
Minsta stycklängd för tyger varierar mellan 0,5 meter och 1 meter. Band varierar minsta längden mellan 1 m och 5 meter.
Helstyck/rullar ligger i regel på mellan 10 och 100 meter, det beror på vilken sorts tyg/band det är. Att tänka på är att det vid beställning av helstyck/rullar inte finns någon garanti för att allt tyg/band fås i en hel bit, det kan även finnas någon skarv eller ett provtagningshål. 


Digitaltryckta tyger
Vid den tryckteknik som används vid digitaltryckt kan fibrer ibland lägga sig på tyget, vilket gör att det på de digitaltryckta tygerna kan förekomma små vita prickar i det färgade trycket.


Licensskyddade mönster
En del av våra mönster är licensskyddade, det gäller bland annat en del kända figurer från filmer.

Det finns en del licensskyddade mönster som endast får sys i för privat bruk, du får därmed inte sy upp i dem för att sälja.
På vår sida kan du enkelt se om ett tyg är licensskyddat och inte får sys i,  då det står det i produktbeskrivningen "Licensskyddat mönster - endast sömnad för privat bruk"

I de fall ni får lov att sy och sälja av licenstyger, märk plagget med t ex "Klänning från Licensierat tyg".

 

Tvättråd och krympning
Tvätta gärna tygerna innan du klipper och syr med hänsyn till krympning, färgöverskott och färgfixering. 
Nästan alla tyger krympre något, det du kan räkna med är att linnetyger krymper cirka 6 %, bomullstyger cirka 5 % och trikåtyger upp till 10 %.
Är det så att torktumlare används kan du räkna med att tyget krymper extra mycket.

 

Ångerrätt

Hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varorna. Du står då själv för returfrakten och ansvarar för att varorna kommer fram till oss. 

Vid retur får tygerna inte vara tillklippta eller sydda i, sybehör ska vara oanvända och ligga i sina originalförpackningar. Returneras en använd vara har den en värdeminsking på 100 %, då vi inte kan sälja den igen.

Du får tillbaka dina pengar senast 14 dagar efter att vi mottagit och kontrollerat den returnerade varan. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. 

Returadress:
JONIC TEXTILIMPORT
Svetsarevägen 1
291 36 KRISTIANSTAD

 

Reklamation

Är något felaktigt ska detta reklameras inom 14 dagar efter att varan mottagits. 

Tygerna ska kontrolleras INNAN du klipper och påbörjar din sömnad, tyger som är tillklippta tas inte i retur.

Vi tar inte emot några reklamationsreturer utan att du först varit i kontakt med oss via mail. Skicka oss ett mail på info@jonic-textil.se där du uppger ordernummer, beskriver felet och bifogar bildunderlag.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Ändring av transportuppdrag

Om du av misstag angett fel namn, adress eller postnummer och ordern är skickad från oss behöver vi ändra transportuppdraget. Denna ändring kostar 225 kr inklusive moms vilket är speditörens kostnad, utan något tillägg från vår sida. Speditören har minst 24 timmars handläggningstid för en sådan ändring. 

 

Ej uthämtade paket

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Paket som inte hämtats ut eller tagits emot tar Jonic ut en avgift på 250 kr inklusive moms, detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Det blir billigare för dig om du hämtar ut ditt paket och sedan skickar tillbaka det till oss än att det returneras för att det inte hämtats ut.

 

Integritetspolicy


Introduktion

På Jonic Textil värnar vi om din personliga integritet och det är viktigt för oss att du känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. På denna sida kan du läsa mer om vår integritetspolicy, där vi förklarar hur vi samlar in information, hur vi använder den och vilka rättigheter du har. 

Till personuppgifter räknas all den information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person som finns i livet. Denna information behandlar vi i enlighet med den gällande lagstiftningen och bara när det är motiverat i hänsyn till ändamålet, nödvändigt för säker identifiering eller av andra tänkbara skäl.

Integritetspolicyn gäller när vi, (Jonic Textilimport, org. nr 969609-4896), tillhandahåller tjänster och produkter i anslutning till ditt köp, vid serviceärenden, övrig kontakt med oss samt vid de besök som görs på vår webbplats. 

Personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter är Jonic Textilimport, org. nr 969609-4896, Svetsarevägen 1, 296 31 Kristianstad.
Vi ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med den gällande lagstiftningen. 

 

Varför behandlar vi dina uppgifter?

Dina personuppgifter behandlar vi för att vi ska kunna: 

- Fullgöra vårt avtal med dig som kund. Detta gäller genomförande av köp, leverans av varor, fakturering, betalning och tillhandahållande av support. 

- Ge dig kundservice, besvara din frågor och rätt felaktiga uppgifter.

- Hantera kundförhållande och tillhandahålla tjänster.

- Ge dig information som är relevant för de erbjudanden som passar dig i vårt nyhetsbrev och på vår webbplats. 

- Förbättra våra kunderbjudanden såsom utveckling av produkter, tjänster och funktioner.

- Följa den lagstiftning som tillämpas, till exempel bokföringslag, distanshandelslag och konsumentköplag. 

 

Hur samlar vi in dina uppgifter? 

Utöver de personuppgifter du själv lämnar till oss eller som vi samlar in utifrån dina köp och hur du använder våra tjänster, kan vi också samla in personuppgifter från en tredje part. 
Detta gäller adressuppgifter från offentliga register och dessa samlas in för att vi ska kunna försäkra oss om att vi har rätt adressuppgifter till dig. 

 

Vilka uppgifter lagrar vi?


 Vid orderhantering

 För att kunna administrera, hantera och leverera order sparar vi denna information i vårt kundregister:

- Namn, adress, personnummer/organisationsnummer, telefonnummer och e-postadress
- Betalningsinformation
- Köpinformation
- IP-adress, enhetsinformation, logginformation
- Kundnummer

Rättslig grund till sparande: Fullgörande av köpeavtal
Lagringstid: Så länge vi är skyldiga att spara uppgifterna enligt gällande lag, upp till sju år.

 

Vid kundserviceärende

 För att kunna hantera supportärenden behöver vi samla in och spara information. Detta gäller till exempel när vi kommunicerar i telefon och i digitala kanaler, utreder eventuella klagomål och supportärenden, identifierar och svarar på frågor rörande kundkonto, samt svarar på frågor och ger råd om köp, produkter, returer, orderändringar och liknande. 

I dessa fall sparar vi: 

- Namn, adress, telefonnummer och e-postadress
- IP-adress och enhetsinformation
- Betalreferens
- Köpinformation
- Användaruppgifter för kundkonto

Rättslig grund för sparande: Konsumentköplagen, distanshandelslagen och berättigat intresse
Lagringstid: 36 månader efter avslutat kundserviceärende

 

Vid rättsliga förpliktelser

 För att kunna försäkra oss om att lagkrav, domstolsbeslut och myndighetsbeslut efterlevs sparar vi: 

- Namn, personnummer/organisationsnummer, adress, telefonnummer och e-postadress
- IP-adress och enhetsinformation
- Betalreferens
- Köpinformation och eventuella reklamationer

Rättslig grund till sparande: Rättslig förpliktelse
Lagringstid: Så länge vi är skyldiga att spara uppgifterna enligt gällande lag, upp till sju år. 

 

Vid marknadsföring

 För att kunna marknadsföra våra varor och tjänster genom e-post sparar vi i vårt nyhetsbrevsregister: 

- E-postadress

Rättslig grund till sparande: Intresseavvägning
Lagringstid: Tills du drar tillbaka ditt medgivande genom att avsluta din prenumeration

 

Vid bevakning av varor

För att du ska kunna bevaka inkommande varor sparar vi i bevakningsregistret: 

- E-postadress

Rättslig grund till sparande: Intresseavvägning
Lagringstid: Tills varan kommit in i lager igen

 

Vid beställning av tygprover

För att kunna hantera, leverera och ge support för din provbeställning sparar vi denna information:

- Namn, adress, personnummer/organisationernummer, telefonnummer och e-postadress
- Beställningsinformation
- IP-adress, enhetsinformation, logginformation

Rättslig grund till sparande: Intresseavvägning
Lagringstid: 1 månad efter genomför provbeställning i syfte att kunna ge support

 

Vid utvärdering och utveckling av våra tjänster, produkter och system

För att kunna anpassa våra tjänster, förbättra varu- och logistikflöden, utveckla vårt sortiment, förbättra vår resurseffektivitet, ge möjligheten att recensera vårt sortiment, förbättra våra IT-system och analysera insamlade uppgifter för specifika ändamål behandlar vi: 

- Korrespondens och feedback angående våra produkter och tjänster
- Köp- och användargenererade data
- Teknisk data
- Information om hur du interagerat med oss
- Information via "cookies" om hur du använder vår webbplats

Rättslig grund: Berättigat intresse. Denna behandling är nödvändig för att vi ska kunna tillgodose vårt och våra kunders berättigade intresse av att utvärdera, utveckla och förbättra våra tjänster, produkter och system.
Lagringstid: 36 månader efter insamling

 

Hur skyddar vi dina uppgifter? 

Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till dina personuppgifter. Det har vidtagits särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter mot olovlig eller obehörig behandling och det är endast de personer som behöver behandla dina personuppgifter som har tillgång till dem.

När du lämnar dina personuppgifter till oss kan du därför känna dig säker på att: 

- Ingen obehörig tar del av dina personuppgifter
- Vi inte lånar ut hyr ut, leasar ut eller säljer personuppgifter till andra företag eller privatpersoner.
- Vi har vidtagit de tekniska säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring och radering. 

 

Vilka delar vi dina uppgifter med? 

För att fullgöra vårt åtagande mot dig som kund kan vi komma att lämna ut dina uppgifter till en tredje part. Detta gäller de företag som hjälper oss med transporter, betallösningar, marknadsföring och IT-tjänster. 

Vidare kan dina uppgifter lämnas ut om det är nödvändigt för att kunna följa gällande lagkrav eller krav från myndigheter. Även för att tillvarata våra rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets- eller tekniska problem. 

 

Vilka är dina rättigheter?

Som registrerad har du rätt till:

- Att begära registerutdrag för att få en djupare insikt om vilka uppgifter vi har lagrade om dig och hur vi behandlar dessa. Informationen får du i form av ett registerutdrag med angivande av ändamål, kategorier av personuppgifter, kategorier av mottagare, lagringsperioder, information om var informationen har sitt ursprung och förekomsten av automatiserat beslutsfattande. Vid begäran krävs en skriftligt undertecknad ansökan, men vi kan även komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa en effektiv hantering av din begäran och att registerutdraget lämnas till rätt person. 

- Att rätta uppgifter om de är felaktiga. Du har även rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter om det är inom ramen för det angivna ändamålet. Vissa uppgifter har du själv möjlighet att ändra på Mitt konto direkt på din kundinloggning på Jonic-textil.se.

- Att dra tillbaka ett medgivande du gett, detta gäller till exempel nyhetsbrev och bevakningar av inkommande leveranser.

- Att begära att dina personuppgifter tas bort om de inte längre är nödvändiga för det ändamål de samlades in för, om de behandlas på olagligt sätt eller om de samlats in om ett barn. Det kan dock finnas lagkrav som resulterar i att vi inte kan radera dina uppgifter när du önskar, så som bokförings- och skattelagstiftning, bank- och penningtvättslagstiftning och konsumenträttslagstiftning. Det kan även hända att behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk. I dessa fall avslutar vi den behandling som görs för andra ändamål än att följa lagstiftningen. 

- Att invända mot vissa typer av behandling som bygger på intresseavvägning. Invänder du mot denna behandling, fortsätter vi enbart med denna om det finns berättigade skäl som väger tyngre än dina intressen, rättigheter och friheter. 

- Att invända mot direktmarknadsföring som sker via till exempel e-post, post och sms. Vi upphört då med behandlingen för alla typer av direkta marknadsföringsåtgärder. 

- Att genom dataportabilitet få personuppgifter överförda till en annan personuppgiftsansvarig. Detta gäller uppgifter som grundar sig på samtycker eller fullgörande av avtal och en förutsättning för dataportabilitet är att överföringen är tekniskt möjlig och kan ske automatiserat. 

Vid dessa ärenden vänder du dig till oss på denna adress: 

Jonic Textilimport
Svetsarevägen 1
291 36 Kristianstad

Eventuella klagomål angående behandling av dina personuppgifter har du rätt att ge till Datainspektionen. Datainspektionen är ansvarig för att övervaka tillämpningen av lagstiftningen, och den som anser att ett företag hanterar personuppgifter på ett felaktigt sätt kan lämna ett klagomål till dem. 

 

Hur använder vi cookies?

Vi nyttjar så kallade cookies, för att underlätta din aktivitet på vår webbsida. Informationen används för att bestyrka inloggning, kontrollera om du svarat på frågor och undersökningar, samt fylla i formulärfält för att underlätta tillgängligheten av tjänster och återbesök på webbsidan. 

Cookies används även för att mäta antalet sidvisningar och besökare för våra interna statistiksystem. Informationen som samlas in är anonym och lagras på din dator, för att sedan hämtas upp av vår server när du gör ett återbesök på vår webbplats.

Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av cookies i säkerhetsinställningarna för din webbläsare, detta innebär dock att funktionaliteten på webbplatsen begränsas. 

 

Sker uppdateringar i vår policy? 

Det kan förekomma att vi utför ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen av vår integritetspolicy finner du alltid här på webbplatsen. Om uppdateringar utförs som är av avgörande betydelse för behandling av dina personuppgifter eller som inte är avgörande för behandlingen men kan vara av avgörande betydelse för dig, får du information på vår webbplats eller via e-post i god tid innan uppdateringarna börjar gälla. När vi informerar om uppdateringar förklarar vi även innebörden av dem och hur de påverkar dig.